יהופיץ פנדלוביץ' השלישי

יהופיץ פנדלוביץ השלישי היה בנם הראשון של יוסי גרינברג ותמר רעייתו. אם תשאלו למה יהופיץ פנדלוביץ השלישי ולא דני או ירוחם אולי שלמה או אחד מאותם שמות מודרנים הנפוצים כעת כגון יהלי, סער, גיא וכדומה ישיב לכם יהופיץ פנדלוביץ השלישי בשאלה משלו "למה לא"? יהופיץ פנדלוביץ' זה שם לגיטימי כמו אברהם, יורם, רותם אוהד שרון איליי או דרור.
הציבור אינו פנוי למגמות ושינויים והדבר מקשה על יהופיץ פנדלוביץ השלישי כך למשל לקבל תוצאות בדיקת דם נאלץ יהופיץ פנדלוביץ' השלישי לבצע מספר בדיקות כי ברור שהראשונה נזרקה לפח כשהלבורנטית חשבה שנפלה טעות בהגוי שמו. בדיקה אחרת נרשמה בשוגג תחת שם אחר ולמען שמירת הסודיות ומחשש לטעות ובליבול הושמדו גם בדיקות נוספות. כך, לעתים קרובות שמו של יהופיץ פנדלוביץ' השלישי מקבל עיוות, חוסר אמון ובלבול או תיקון מכוון על יד מי שלא האמין שהשם אמיתי.
נסו להזמין מקום במסעדה עם שם שכזה, גם אם ויתר יהופיץ פנדלוביץ' השלישי על שמו המלא ואיית רק יהופיץ' לתדהמת המארחת שקיבלה את השיחה, והסכימה לרשום הזמנתו אך השאירה כוכבית ליד ההזמנה מחשש שחבורת ילדים שובבה משתעשעת על חשבונה.

כל שנות בית ספר יסודי הזדרז יהופיץ' פנדלוביץ' השלישי וקרא "כן המורה" בקריאת הנוכחות מיד אחרי טטאינה בירנבאום, ובשעורי התעמלות כשהיו בנים בלבד קרא "כן המורה" מיד אחרי טיקו גולדנברג. המורה לא עשה עניין משם כמו 'טיקו' כאשר הילד הבא ברשימה הוא יהופיץ פנדלוביץ השלישי כך קרה שיהופיץ פנדלוביץ' השלישי ידע כמעט בכל רשימה היכן שמו נמצא ודאג והתכונן לקרוא "כן" מבעוד מועד מיד אחרי ההברה הראשונה של שמו.

אדם מהשורה יטעה לחשוב שהאדם המדובר, יהופיץ פנדלוביץ השלישי הוא בן לשושלת ארוכה ומכובדת של פנדלוביצ'ים עוד מתקופת הרנסאנס או תקופה מוקדמת אחרת, אך התשובה אחרת ונכונה לו הפתעה. יהופיץ דנן הוא הפנדלוביץ' השלישי הוא יהופיץ והפנדלוביץ' הראשון והיחידי. זאת עובדה שהסיפא לשמו 'השלישי' חסרת משמעות מבחינה כרונולוגית מספרית.
ובכן, כיצד זכה יהופיץ דנן בשם מכובד ומוגזם כזה. מספרים הוריו שאמו של יהופיץ פנדלוביץ' השלישי בטרם לידתו כינתה את היצור בטרם נמלט מבטנה פיץ. פשוט פיץ. "בוא יוסי" נהגה לקרוא לבעלה יוסי גרינברג, "בוא גע בבטן, תרגיש את פיץ בועט הרגש את פעימות ליבו". לכל השכונה סיפרה, להורים ולחברים על החדר שעיצבה. כל כך התרגשה לקראת בואו של פיץ בנה. כמובן שהאם קראה לעולל בשם חיבה לתקופת מעבר בלבד. היום היא מודה בדיעבד שהיה עליה כבר אז לישוב על שם לתקופה שתבוא אחר כך. אך האב הנרגש כבר חשב ואת אשתו שכח לעדכן שרוצה הוא לקרוא לבנו יהודה. כך נולד העולל חזק בריא עם אויר בריאות ובשלב זה עברו חף משגיאות. נרגשים ושמחים הגיעו ההורים. יוסי גרינברג ותמר רעייתו לרשם השמות במשרד הרשומות. ולפי הגרסאות השונות שנשמעו אז ועדיין מושמעות תמיד עם תיקונים קטנים עם תוספת דעות עד היום לא ממש ברור כיצד נפלה הטעות אצל רשם השמות.

"מזל טוב תמר ויוסי גרינברג, כיצד תרצו לקרוא לבן"? שאל רשם השמות הממשלתי

תמר ויוסי, יוסי ותמר קראו פה אחד "יהודה,"! "פיץ"! צחקה האם שלא אהבה את השם יהודה.

"יהופיץ"? פישר והקליד רשם השמות הממשלתי.

תמר ויוסי התבדחו עם הרשם: "בטח" אמרה תמר  "למה לא" ויוסי ציחקק דרך משקפיו והוסיף בבדיחות הדעת "תוסיף פנדלוביץ ונגמור עניין"

רשם השמות, נציג ממשלתי חסר הומור בעל תפקיד, איש ממלכתי תפקידו מדוייק ומוגדר שייום ילדים להורים ולהקליד מגדר כך בפשטות לתוך מחשב ויוצא פלט עם שם ותעודת זהות.

"ובכן," אמר נציג הממשלה, "שיהיה במזל טוב לכולכם לאם לאב וליהופיץ פנדלוביץ בנכם."
תמר ויוסי גרינברג המבולבלים ניסו להבין אחד מהשנייה והשנייה מהאחד על איזה שם יוכלו כאן במקום להסכים "צריך שם נוסף, שלישי" הסכימו שניהם והרשם השמות מחוסר הבנה והעדר רגישות כאחד הוסיף את ה'שלישי' ועל מקש האנטר לחץ.
ההורים הביטו בתמיהה על נציג הממשלה. "מצטער" אמר הרשם והצביע על זמנו הקצר, "לחצתי אנטר. זה קבוע עכשיו, אין דרך לתקן או לחזור חזרה. בעוד שבוע הבייתה תקבלו מעטפה עם שם, מגדר ותעודת זהות חדשה. תקבעו פגישה. אשמח לראותכם שנית נחליף את שמו אם כך תחפצו.
הרשם חייך בממשלתיות רבה ופנה והזמין את הזוג הבא.

הזוג התם, יוסי גרינברג ואשתו תמר גם מהכסאות הממשלתיים בעוגמה וצער קם. תמר שעוד מהלידה גופה כאב, חיכתה יום יום לדוור ולמכתב. לא ניתן לתאר אילו תלאות עברו תמר ויוסי גרינברג גם במדינה עמוסת ילודה. כמה קשה לקבוע פגישה, ועוד כשהתור אמור להיות עם שם המועמד לשינוי שם כשהשם המדובר ככל הנראה אויית לא נכון, או בעיני הקורא חסר הגיון שלא לדבר על אותה פקידה במזכירות שחשבה שילדים שובבים מנסים אותה לתעתע עם שם כמו הופיץ-פנדלוביץ-השלישי.
כך נכנעו יוסי גרינברג ותמר רעייתו לבירוקרטיה ואימצו בנם באהבה לחיקם. היה ברור לכולם שלא משנה השם שהילד סוחב. ילד אהוב יגדל ויהיה מוצלח וזה מה שחשוב.

שתפו עם חברים ברשת או בפרטי

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
וואטסאפ
טלגרם
אימייל

עוד סיפורים